Hoe scoort jouw gemeente bij inwoners? Wat vinden inwoners van de woon- en leefomgeving? Waar zien zij verbeterpunten? Hoe beoordelen zij de dienstverlening? Hoe doet de gemeente het ten opzichte van andere gemeenten? En wat betekent dat voor het beleid?
Wat is de burgerpeiling?
Het takenpakket en de verantwoordelijkheden van gemeenten zijn de laatste jaren steeds groter geworden. Het ligt dan ook voor de hand dat gemeenten zich steeds vaker afvragen of de dienstverlening volstaat of dat er een verbetering mogelijk is. De burgerpeiling van VNG Realisatie (voorheen KING) is een goed instrument om inzicht te krijgen in de behoeften, mening en betrokkenheid van inwoners. De burgerpeiling vraagt inwoners om de gemeente te beoordelen op de zorg voor de woon- en leefomgeving, het betrekken en samenwerken en de mogelijkheden om volwaardig deel te nemen aan het maatschappelijk leven.
Laat de Burgerpeiling door ons uitvoeren!
Sinds 2014 voerden we de Burgerpeiling al 152 keer uit voor in totaal 72 verschillende gemeenten! De burgerpeiling kan ook voor jouw gemeente in zijn geheel door ons worden uitgevoerd. We leveren de resultaten op in een overzichtelijke rapportage en zorgen dat deze in de database van VNG Realisatie gepubliceerd worden, zodat de resultaten vergeleken kunnen worden met die van andere gemeenten.
Mogelijkheden voor maatwerk
Wil je de resultaten uitsplitsen naar kernen of wijken? Of wil je extra vragen toevoegen aan de standaardvragenlijst? Dat kan! Naast de standaard opzet bieden wij gemeenten tegen een geringe meerprijs verschillende maatwerkmogelijkheden:
Meer informatie?
Neem contact op met één van onze adviseur-onderzoekers via waarstaatjegemeente@hetpon-telos.nl of via (013) 535 15 35.
Of laat je gegevens achter via dit formulier: